Aktualności

          • Konkurs Wiedzy o Mazowszu

            Kolejny raz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 w Mińsku Mazowieckim biorą udział w interdyscyplinarnym Konkursie Wiedzy o Mazowszu organizowanym przez MSCDN. Konkurs odbywa się pod patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego i pozwala spojrzeć na nasze województwo z różnych perspektyw. Warunkiem udziału w teście wiedzy było przygotowanie projektów dotyczących szeroko ujętego tematu "Mazowsze w Europie".  Tym razem aż pięć grup zdecydowało się wykonać prezentację projektową.

            Grupa 1 "Mazowieckie naj w Europie" - Kacper Ostolski, Filip Banaszek, Jan Wiśniewski, Jakub Nowak, Patryk Rudnicki

            Mazowieckie naj w Europie

            Grupa 2 "Środowisko przyrodnicze Europy na przykładzie Mazowsza" - Adam Leszczyński, Hanna Malka, Anna Rozparzyńska-Noga, Gabriela Nalazek

            Środowisko przyrodnicze w Europie na przykładzie Mazowsza

            Grupa 3 "Z Mazowsza do Europy" - Oliwia Wójcik, Zuzanna Szymańska, Aleksandra Lech

            Z Mazowsza do Europy

            Grupa 4 "Mazowsze w Europie" Emilia Szylling, Gabriela Szylling, Maja Sitnicka, Alicja Zawadka, Natalia Krusiewicz

            Atrakcje Mazowsza

            Grupa 5 "Warszawa - metropolia Europy" - Jakub Dudek, Jan Dudek, Maksymilian Wakuła

            Warszawa stolica Mazowsza i Polski

          • PROJEKT - Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)

            Rola SCWEW w działaniach na rzecz edukacji włączającej

            Model funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW) został opracowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Projekt „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” realizowany przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgrowie, będący jednostką organizacyjną Powiatu Węgrowskiego, służy wprowadzeniu w życie założeń tego modelu na zasadzie pilotażu.

            Pojęcie edukacji włączającej rozumiane jest tu jako podejście w procesie kształcenia i wychowania, które ma na celu zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnienie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału tak, by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę ich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne.

            Główne cele funkcjonowania Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą obejmują:

            1)przygotowanie placówek specjalnych do nowej roli w zakresie wdrażania edukacji włączającej

            2)zwiększenie efektywności działań na rzecz dzieci, uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi poprzez wykorzystanie zasobów i potencjału kadry placówek specjalnych

            3)poszerzenie wiedzy i doskonalenie kompetencji kadry przedszkoli i szkół ogólnodostępnych oraz zapewnienie jej wsparcia w zakresie wdrażania edukacji włączającej i pracy z grupą, klasą zróżnicowaną

            4)wsparcie działań jednostek samorządu terytorialnego w celu tworzenia lokalnych rozwiązań na rzecz wdrażania edukacji włączającej wysokiej jakości.

            Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą według założeń modelu ma stanowić ważne ogniwo w systemie kształcenia oraz działać na rzecz inkluzji społecznej i edukacyjnej dzieci, młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

            Informacje na temat realizacji projektu oraz zaplanowanych do osiągnięcia efektów można znaleźć na stronie internetowej SOSW w Węgrowie: www.sosw.wegrow.pl (zakładka SCWEW).

            Dane kontaktowe:

            tel.257920161

            adres e-mail: scwew.wegrow@wp.pl

          • Projekt EMOCJA...

            Uczniowie klasy VIb od października realizują projekt EMOCJA. Poprzez cykliczne zajęcia z pedagogiem poznają swoje mocne strony, rozwijają inteligencję emocjonalną, empatię oraz uczą się współpracy w grupie. Pracują nad kontrolą ekspresji emocji, próbują odnaleźć rozwiązania trudnych sytuacji. Jednym z działań w ramach realizacji projektu jest udział w świątecznej wymianie kartek pn. Kartki z iskierkami emocji. Uczniowie klasy VIb przygotowali karty bożonarodzeniowe dla uczniów klasy IV z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janiny Wierzchowskiej w Liśniku Dużym. Kilka dni temu nasi uczniowie, w ramach wymiany, również otrzymali karty od partnerskiej szkoły. Własnoręcznie przygotowane karty oraz płynące z głębi serca życzenia sprawiły wiele radości naszym szóstoklasistom.

          • Idą święta, nie o sms-ie, lecz o kartce pamiętaj!

            Nasza szkoła wzięła udział w czwartej edycji ogólnopolskiej kampanii społecznej “IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS-IE, LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ” zainicjowanej przez Fundację Dbam o Mój Z@sięg, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie relacji międzyludzkich w świecie zdominowanym przez najnowsze technologie. W związku z tym, uczniowie klas VII i VIII samodzielnie wykonali karty świąteczne, które zostały wysłane do Domu Seniora KAŚMIN w Drożdżówce. Mamy nadzieję, że dzięki przesłanym przez nas życzeniom na twarzach pensjonariuszy KAŚMINU pojawiły się uśmiechy. Nie mogliśmy przekazać kart osobiście, jednak zgłębi naszych serc przesłaliśmy życzenia radości, a przede wszystkim wiary, nadziei i miłości. Warto podkreślić, że projekt wpisuje się w profilaktykę e-uzależnień, jak również w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szk. 2021/2022.

            PODZIĘKOWANIE DLA SP5: Certyfikat dla Piątki

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim
      • 257582957
      • ul. Małopolska 11
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
      • 257596534
      • 822-10-46-051
      • 000584449
  • Galeria zdjęć

    • brak danych