Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny
"DOBRE RADY NA ELEKTROODPADY-
ODDAJ MNIE W DOBRE RĘCE"
"Ambitne Ekolożki" zapowiadają swoje działania
Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny
"DOBRE RADY NA ELEKTROODPADY-
ODDAJ MNIE W DOBRE RĘCE"
"Ambitne Ekolożki" zapowiadają swoje działania
Dynamicznie i z dużym humorem w ostatni czwartek p. Grzegorz Chachura z grupy TRZASK opowiedział uczniom SP5 o swojej podróży do Amazonii. W spotkaniu z podróżnikiem brało udział 13 klas.
Uczniowie zwiedzili Manaus i odkryli związek rozwoju tego miasta z uprawą kauczukowca. Dowiedzieli się, jakie są niezbędne przedmioty podczas eskapady do głębi selvy. Poznali zwyczaje leniwców, tukanów, delfinów amazońskich oraz piranii. Relacja z wyjazdu do Amazonii została przyjęta z dużym zainteresowaniem.
Spotkanie z podróżnikiem z grupy TRZASK odbyło się w naszej szkole pierwszy, ale z pewnością nie ostatni raz.
Tegoroczny Dzień Kobiet drugoklasiści postanowili uczcić w oryginalny sposób. Cała klasa 2C wybrała się do kręgielni. Uczniowie mieli możliwość poznania ciekawego, aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu. Emocji było sporo, ponieważ niektórzy grali w kręgle pierwszy raz! Uczniowie mieli do dyspozycji cztery tory, dzięki czemu mogli zmierzyć się między sobą i poczuć nutkę zdrowej rywalizacji. Niektórzy po zakończonej grze mogli pochwalić się satysfakcjonującymi wynikami co spowodowało, że wzmocnili swoje poczucie wartości i zaszczepili w sobie chęć powrotu na kręgielnię. Zadowoleni, zmęczeni, ale pełni wrażeń i w doskonałych nastrojach powróciliśmy do szkoły.
DZIEŃ KOBIET I MĘŻCZYZN W STYLU EKO♻️🔋🌍W PIĄTCE 😃
W Dniu Kobiet i Mężczyzn chłopcy i dziewczynki zbierali bateryjki do szkolnej eko- skrzynki.
Dziękujemy, ze jesteście z nami, dziękujemy, że jesteście EKO
Ambitne Ekolożki SP5
Nowa galeria Dzień Kobiet i Mężczyzn w stylu EKO została dodana do albumu fotograficznego
W dniu 6 marca 2023 w Aquapark Mińsk Mazowiecki odbyły się Mistrzostwa Powiatu w pływaniu indywidualnym i sztafetowym dziewcząt i chłopców szkół podstawowych.
"Piątka" stawiła się liczną grupą na tych zawodach zdobywając medale oraz miejsca premiowane udziałem w zawodach Regionalnych.
Wyniki naszych pływaków i pływaczek:)
Klasy I-IV
Królak Weronika (4 miejsce - styl grzbietowy 25m),
Gronek Karolina (1miejsce - styl grzbietowy 25 m, 1miejsce - styl klasyczny 25m, 5 miejsce - styl dowolny 25m),
Piątkowski Tomasz (3 miejsce - styl grzbietowy 25m,),
Marczak Magdalena (1 miejsce - styl klasyczny 25m, 4miejsce - styl dowolny 25 m)
Kropielnicki Franciszek (4 miejsce - styl klasyczny 25 m)
Malka Alicja (1 miejsce - styl dowolny 25m) Osiński Adam (4 miejsce - styl dowolny 25m)
Sztafeta chłopców klas I - VI
1 miejsce - Grindt Artur, Bodecki Dawid, Markowski Szymon, Padzik Łukasz, Osiński Adam, Piątkowski Tomasz, Juszczyk Henryk, Kropielnicki Franciszek
Klasy VII-VIII
Margol Zuzanna (3 miejsce - styl grzbietowy 50m, 4 miejsce - styl klasyczny 50m, 4 miejsce - styl dowolny 50m),
Wakuła Maks - (2 miejsce - styl klasyczny 50 m) Gruba Piotr (3 miejsce - styl klasyczny 50m, 3 miejsce - styl dowolny 50m)
Gratulacje:)
Opiekunowie: p. Małgorzata Pyszel i p. Marek Kudelski.
Nasza szkoła rozpoczyna realizację międzynarodowego projektu ekologicznego " Szkoła z wizją 2045". Dzisiaj odbyło się pierwsze spotkanie mające na celu obliczenia wg specjalnego kalkulatora tzw. śladu węglowego naszej szkoły - czyli obszarów emisji gazów cieplarnianych. Kolejne kroki to spotkania uczniów, nauczycieli i innych osób mające na celu ustalenie działań naszej szkoły na kolejne 2,5 roku po obliczeniu śladu węglowego. Kolejny krok to będzie wdrożenie tych działań w życie. W trakcie realizacji projektu będziemy się spotykać z osobami z innych szkół również spoza Polski (Bułgaria, Słowacja, Niemcy, Słowenia)
Projekt zaproponowało Stowarzyszenie Gmin Polska Sieć Edukacyjna "Energia Cites"
Celem jest edukacja oraz wdrożenie w szkole działań mających na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych tzw. neutralność klimatyczna i pozostawianie jak najmniejszego tzw. śladu węglowego (ogrzewanie oraz transport odgrywają największą rolę w emisji gazów cieplarnianych). Budowanie świadomości oraz realizacja konkretnych działań wśród najmłodszych, przy jednoczesnym zaangażowaniu dorosłych interesariuszy (dyrektorów, nauczycieli, personelu technicznego i administracyjnego, rodziców oraz przedstawicieli transportu publicznego, firm energetycznych czy cateringowych), ułatwi zmierzanie do osiągnięcia neutralności klimatycznej miasta i właściwego korzystania z zasobów. Osoby zainteresowane odsyłamy do poczytania
Powered by aSc EduPage