• Muzeum Polin

• 24.04.2018 22:17
      • 23 kwietnia klasy IVb, VIa i VIc w oraz uczniowie SP w Stojadłach  zwiedzili muzeum Polin. Obejrzeliśmy  wystawy tematyczne :”Żydowskie święta” i „Codzienność” oraz uczestniczyliśmy w warsztatach: „Dzieci i ryby głosu nie mają?” , a także „Jak pięknie się różnić”. Dla wielu  z nas był to pierwszy kontakt z kulturą żydowską. Z ciekawością słuchaliśmy  przewodnika opowiadającego o nakazach i zakazach obowiązujących ortodoksyjnych Żydów, usiedliśmy  w ławkach zrekonstruowanej jesziwy, przyjrzeliśmy  się literom alfabetu hebrajskiego i jidysz, próbowaliśmy  wypowiadać wyrazy w tych językach. W sali , w której odtworzono dziewiętnastowieczny dworzec, „kupiliśmy ” bilety w podróż po dawnej Polsce, a następnie obejrzeliśmy fragment przedwojennego filmu. Chętni mogli nauczyć się kroków tanga i poczuć atmosferę przedwojennej warszawskiej kawiarni. Podziwialiśmy stroje weselne  noszone przez Żydów w XIX wieku i zobaczyliśmy warsztaty, w których pracowali żydowscy mieszkańcy dawnej Warszawy czy Łodzi. Zmęczeni intensywnym zwiedzaniem  odpoczęliśmy  w bufecie muzeum, smakując  koszerne potrawy. Tak ciekawy wyjazd przygotowała pani Andżelika Janiszewska, mama uczennicy z klasy VIa oraz wychowawcy: panie K. Milewska, D. Czapska i  E. Kopeć.

GALERIA ZDJĘĆ

• Wróć do listy artykułów